Disclaimer for peugeot-sport-club.no
If you require any more information or have any questions about our site’s disclaimer, please feel free to contact us by email at info@peugeot-sport-club.no.
Disclaimers for peugeot-sport-club.no
All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. Sport Club Norge does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (peugeot-sport-club.no), is strictly at your own risk. will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.
From our website, you can visit other websites by following hyperlinks to such external sites. While we strive to provide only quality links to useful and ethical websites, we have no control over the content and nature of these sites. These links to other websites do not imply a recommendation for all the content found on these sites. Site owners and content may change without notice and may occur before we have the opportunity to remove a link which may have gone ‘bad’.
Please be also aware that when you leave our website, other sites may have different privacy policies and terms which are beyond our control. Please be sure to check the Privacy Policies of these sites as well as their “Terms of Service” before engaging in any business or uploading any information.
Consent
By using our website, you hereby consent to our disclaimer and agree to its terms.
Update
Should we update, amend or make any changes to this document, those changes will be prominently posted here.
Siste innlegg
- Hvordan få råd til en sportsbil?
Sportsbiler er stilige, men de koster også en del, og det er ikke alle som har råd til de lekreste bilene. De fleste må spare lenge for å kunne unne seg en slik luksus, men det er fullt mulig å oppnå drømmen dersom du er flink til nettopp sparing. Hvis bilinteressen starter tidlig, har du en fordel, for da kan du starte sparingen tidlig, og prioritere sparing foran andre fristende luksusting. Vinn penger til bil Et annet alternativ er å satse på flaks, og prøve å vinne penger til en bil. På campeonbetnorge.com finner du mange spennende casinospill og oddsspill som kan gi deg fine gevinster. Noen av spillene har til og med jackpoter i millionklassen, som kan brukes til å kjøpe nettopp drømmebilen. Og alle kan faktisk ha flaks og vinne slike jackpoter. Selv om du ikke skulle vinne store jackpoter, kan også litt mindre gevinster gå inn på sparekontoen. Vinner du noen tusenlapper her og der, kan det fort bli penger av det hvis du sparer dem i stedet for å bruke dem med én gang. Ta en ekstrajobb En mer kjedelig måte å skaffe penger til sportsbil, er ved å ta en ekstrajobb. Men dersom ekstrajobben er spennende, kan det bli litt mindre kjedelig. Kanskje du kan tjene penger på en hobby, eller over internett. Mulighetene er mange. Du kan også kjøpe sportsbil brukt for å spare penger. Da får du ikke den nyeste modellen, men det ble laget mange fine sportsbiler for noen år siden, også, og de kan du sikre deg rimeligere når du kjøper brukt. Kjøper du en bil som er i dårlig stand, er det enda mer å spare, men da må du legge ned mange timer på å sette den i stand igjen. Samtidig er dette en spennende hobby der du også kan lære mye om biler.
- Spilleautomater med sportsbiler som tema
Sportsbiler og billøp dukker opp i en rekke spilleautomater, så hvis du både liker biler og casinospill, er det mye å velge blant. Spennende billøp finner du for eksempel i spillene 24 Hour Grand Prix og Nascar Streak. Disse spillene er basert på ekte billøp, så hvis du liker nettopp disse løpene, har du kanskje funnet favorittspillet ditt. Biler av alle slag Det er ikke bare sportsbiler som er tema for spilleautomater. I spillet Club Garage er det noen litt eldre biler, men spillet er likevel spennende. Sportsbiler dukker derimot opp i spill som Racing Power, Drive – Multiplier Mayhem og Monaco Fever. Du finner disse og en rekke andre spilleautomater på Campeonbet, og du kan sikre deg casino bonuser for å få ekstra mye penger på spillerkontoen. Med mer enn 5900 spilleautomater i utvalget, har Campeonbet virkelig spill for enhver smak. De har selvsagt også andre typer casinospill, samt oddsspill. Du kan blant annet prøve virtuelle billøp i spillet Maxcar Motorracing. Et symbol på rikdom Fine biler er også et innslag i spilleautomater som ikke direkte handler om biler. Du finner for eksempel bilsymboler i spill der rikdom er tema. Mange drømmer jo om rikdom når de spiller casinospill, og symbolene i spill som All Ways Rich hinter til ting du kanskje kunne kjøpt deg dersom du vinner en stor gevinst. Og fine sportsbiler er jo et symbol på rikdom. Derfor er det kanskje nettopp en bil du ville kjøpt deg dersom du virkelig vant en jackpot. Det er lov å håpe, og selv om du ikke vinner, er spillene i hvert fall god underholdning.
- Historien om Peugeot og de feteste sportsbiler
Peugeot firmaet har over 200 års historie, men det var helt andre ting enn biler de lagde. Men det hadde noe med hjulet å gjøre, for både vindmøller og sykler var det de produserte den gang. Etter nesten fem decennier ble dagens varemerke skapt, den fryktinngytende løven. I 1880-årene skapte de den første bilen, et fartøy med tre hjul. Nesten hundre år etterpå, er bilmerket ett av de største uansett bilsegment, motorsportsgren eller futuristiske framtidsvisjoner. De utvikler seg stadig, og er alltid i førersetet når det gjelder å komme med nye fantastiske løsninger. Noen av konsept-bilene deres i dag er: Peugeot RCZ R5 Peugeot Onyx Concept Z Peugeot EX1 EV I dag eies selskapet delvis av franske og kinesiske stat, med fjorten prosent hver. Med store fabrikker i Frankrike og Kina har selskapet verdensomspennende produksjon av en rekke modeller fra personbiler helt opp til store trailere. Peugeot er overalt Peugeot er å finne på de store arenaene for motorsport og racing. For det har de vunnet en rekke priser, slik som Car of The Year og Best Electric Car Ever. Dessuten har bilmerket fått oppmerksomhet fordi deres biler med forbrenningsmotorer slipper ut svært lite co2. Det viser seg at den kraftfulle løven alltid har vært med å sette spor etter seg. Prestisje-race med Peugeot seier Enten det er på nylagt tarmac eller i sanddyner, så har Peugeot alltid et ord med i laget. Vi har sett Sebastian Leob vinne rally etter rally mange år på rad med sin fantastiske Peugeot 208 T16. Umulige rekorder i bakkene ble slått hver gang. Eller Yannick Dalmas og Derek Warwicks legendariske første seier på 24 timers banen i Le Mans 1992. Da med sin fantastiske Peugeot Talbot 905 EVO med nesten 1000 hestekrefter. De passerte over 375 runder og brøt den umulige grensen på 5100 kilometer. Men man må ikke glemme Peugeot sine prestasjoner i sanddynene i Dakar Rally. Det var spesielt i årene 1987-1995 at Peugeot regjerte i dette vanvittige racet som blant annet går gjennom Sahara-ørkenen. Og den gang da med finske Ari Vatanen i førersetet, i dag en velkjent finsk politiker. Peugeot er helt i toppen av verdens tøffeste sportbiler. Er du i tvil, velg derfor Peugeot!
- De store stjernene i norsk rally
I Norge har vi hatt mange flotte bilførere med stort talent, men noen av dem har virkelig blitt stjerner på den internasjonale himmelen. Dette knippet av gudbenådede rallysjåfører skal vi se litt nærmere på i denne artikkelen. Fetterne Solberg I dag tenker vi oss at det er fetterne Solberg, Oliver og Oscar, som er fremtiden til norsk rallysport. Ennå har de likevel litt igjen før de kan måle seg med sine fedre Petter og Henning. Brødrene Solberg Den definitivt største rallysjåføren Norge har hatt er selvfølgelig Petter Solberg. Som så mange bilinteresserte nordmenn, startet Petter Solberg med rallycross. Eller, for å være helt nøyaktig, så startet han med radiostyrte biler før han gikk over til bilcross og deretter til rallycross og rally, før han igjen satset på rallycross mot slutten av karrieren. Med denne unike allsidigheten har Solberg oppnådd det kunststykket å bli verdensmester både i rally og rallycross, i begge tilfeller som første nordmann. Solberg kjørte først rally for Ford, men det varte bare en sesong, og så gikk han over til Subaru, der han skulle bli en verdensstjerne. Han var hos Subaru fra 2000 til 2008, da laget ble nedlagt på grunn av finanskrisen. Sin første VM-runde vant han i 2002, etter allerede å ha oppnådd flere gode plasseringer. Samme år ble han nummer to i VM sammenlagt, og det var året etter at han sto for tidenes bragd i norsk rally. Da ble han nemlig verdensmester. I sesongene etter knivet han hele tiden med Sebastien Loeb om hegemoniet i sporten, men endte på andreplass både i 2004 og 2005. Etter at Subaru la ned laget sitt, satset Petter Solberg i noen år privat. Han greide å komme på pallen ved flere anledninger, men det ble aldri noen seier. Det samme skjedde i 2012, da han kjørte for Ford – flere topplasseringer, men seieren manglet. I mellomtiden hadde også Petters storebror Henning gjort seg bemerket som en god sjåfør. Han greide pallplasser i VM-runder, og vant ved et par anledninger fartsprøvene. Likevel må nok også han innrømme at det er lillebror som er tidenes største i Norge.
- Sportsbiler og det sosiale aspektet
De fleste som interesserer seg for sportsbiler, er nok først og fremst veldig interessert i biler og de ulike mekaniske og tekniske sidene ved dem. Men for svært mange er det også veldig sosialt å ha sportsbil. Ikke bare kan man være med i sportsbilforeninger, men man kan ha det mye moro med å møte folk som blir glade av å se kule biler på gata. Hvor mange av oss har ikke fått hyggelige kommentarer, eller startet en liten flørt, med utgangspunkt i en sprek bil? I denne artikkelen skal vi se litt nærmere på hvorfor sportsbiler og relaterte foreninger har så mye å tilby på det sosiale planet. Det sosiale miljøet er viktig Mange tror selvfølgelig at sportsbiler bare er for rike menn som har gått inn i en midtlivskrise. Slike fordommer sitter igjen, kanskje særlig hos folk som har et visst anlegg for misunnelse! Men vi som har sportsbil vet at virkeligheten er annerledes. Blant sportsbilentusiaster finner man både unge og gamle, kvinner og menn. Vi ser også at stadig flere produsenter blir opptatt av å lage sportsbiler for folk flest, som vil gjøre denne hobbyen eller livsstilen enda mer tilgjengelig for flere som har lyst til å prøve. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at folk får et visst inntrykk av deg når de ser at du kjører en sportsbil. For å ha en slik bil i dag, viser jo ofte at man er litt mer uredd og sikker på seg selv enn alle som kjøper den samme kjedelige bilen av snusfornuftige årsaker eller for å passe inn. Dermed kan man si at mange mennesker får et inntrykk og plasserer deg som et spennende menneske før du en gang har tatt steget ut av bilen. Det skader selvfølgelig heller ikke at en sportsbil ofte gir inntrykk av romslig økonomi. Enten vi innrømmer det eller ei, er mennesker opptatt av penger og sosial status. Skal du virkelig få maks ut av den sosiale siden ved en sportsbil, er det likevel sterkt å anbefale at du blir med i en forening. Da får du møte likesinnede og kanskje utvikle hobbyen din i samspill med andre som også er interessert i det du driver med.
Arkiv